czwartek, 25 sierpnia 2016

AU PAIR IN AMERICA vs CULTURAL CARE - PORÓWNANIE AGENCJI

Hej!
Z racji, że zakończyłam już proces matchingu i byłam w dwóch agencjach (Au Pair in America i Cultural Care) postanowiłam wypisać plusy i minusy tych obu agencji. Głównie dla osób, które dopiero myślą o wyjeździe, które zastanawiają się jaką firmę powinny wybrać. Trzeba pamiętać, że wyjazd do Stanów Zjednoczonych to jest duża sprawa, dlatego zdecydowanie nie polecam planowania wyjazdu na własną rękę.
Wymagania obu tych agencji są praktycznie takie same, czyli: by wyjechać potencjalna au pair musi:
- mieć ukończoną szkołę średnią
- być w wieku 18-26
- mieć prawo jazdy
- mieć doświadczenie w pracy nad dziećmi (min. 200 godzin, które muszą być udokumentowane referencjami)
- nie może być karana
- język angielski na poziomie komunikatywnym

AU PAIR IN AMERICA:
 
siedziba: Londyn

PLUSY:
  • agencja z bardzo dużym doświadczeniem (działają ponad 40 lat) 
  • oprócz standardowego programu jest jeszcze EduCare gdzie bardziej skupiamy się na nauce i Au Pair Extraordinaire gdzie zarabiamy więcej jeśli tylko mamy doświadczenie pedagogiczne
  • taniej niż w Cultural Care. podstawowy program kosztuje 1390zl + jest możliwość wykupienia rozszerzonego ubezpieczenia w cenie 1190zł lub 1790zł
  • opłata dopiero po znalezieniu rodziny goszczącej 
  • wiza J-1 na 12 miesięcy z możliwością przedłużenia
  • szkolenie w hotelu Hilton k. Nowego Jorku (bardzo dobre warunki)
  • dwutygodniowy, płatny urlop
  • na koncie można mieć kilka rodzin jednocześnie - chyba aż 8! 
  • bardzo dobry kontakt z agencją, Panie szybko odpisują na mejle, odbierają telefony, zawsze bardzo miłe, kompetentne i chętne do pomocy! 
  • duża baza rodzin (miałam sporo rodzin aczkolwiek nie tak dużo jak w CC)

MINUSY: 
  • interview jest długie i jednocześnie bardziej stresujące (moje trwało 50 minut aczkolwiek wiem, że niektóre dziewczyny siedziały z Panią konsultantką nawet i do 90 minut!)
  • sporo się czeka na otwarcie roomu już po uzupełnieniu aplikacji (którą uzupełnia się również sporo - chociaż to jest chyba bardziej indywidualna kwestia)
  • są wymagane 2 referencje dziecięce


CULTURAL CARE:
siedziba: Boston

PLUSY:
  • agencja z bardzo dużym doświadczeniem (działają od 1989 roku i wysłali do Stanów już ponad 90.000 osób!) 
  • opłata dopiero po znalezieniu rodziny goszczącej 
  • wiza J-1 na 12 miesięcy z możliwością przedłużenia
  • szkolenie na terenie kampusu Uniwersytety St. John's na Long Island 
  • dwutygodniowy, płatny urlop
  • interview totalnie na luzie (rozmowa po angielsku trwała może z 2 minuty!) - opcja dla osób z bardzo słabym angielskim
  • bardzo duża baza rodzin (ja rodziny miałam tutaj praktycznie cały czas! jedna schodziła, kilka godzin później pojawiała się już następna)
  • dużo łatwiej poradzić sobie z wypełnianiem aplikacji ponieważ nie trzeba skanować miliona papierów a referencje można załatwić mejlem! dodatkowo room może być otwarty nawet bez filmiku) 
  • Panie z agencji bardzo ponaglają z wypełnianiem aplikacji, wstawianiem potrzebnych papierków więc to jest plus bo można szybciej się ze wszystkim uporać
  • dobry kontakt z agencją, Panie bardzo miłe i chętne do pomocy! 
  • wymagana tylko 1 referencje dziecięce

MINUSY:
  •  najdroższa agencja na rynku (koszt za program: 1990zł) + możliwość wykupienia rozszerzonego ubezpieczenia za 1900zł
  • jest tylko jeden standardowy program
  • na profilu można mieć tylko jedną rodzinę - to jest naprawdę duży minus  tej agencji!:(

Jeśli jeszcze coś przyjdzie mi do głowy na pewno tę notkę będę aktualizować. Podsumowując polecam obie te agencje! Jeśli macie mało czasu do wyjazdu polecam CC, jeśli chcecie na spokojnie - to APiA :) 
Dodatkowo jest też agencja Au Pair Care, która ma dwóch swoich przedstawicieli w Polsce czyli Prowork i Gawo. Te agencje są duuużo tańsze, ale też z dużo mniejszą bazą rodzin dlatego, by mieć większą szansę na wyjazd polecam którąś z tych, które opisałam. 

8 komentarzy:

  1. jest możliwość że będę niewidoczna dla rodzin np. z east coast? z tego co widziałam to można wpisać preferowany stan i zastanawiam się czy wtedy szukają nam więcej rodzinek z danego stanu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, jest taka możliwość ale agencja zazwyczaj odradza by tak robić. argumentują to tym, żeby nie patrzeć na lokalizację a na samą rodzinę, ale to jest oczywiście twoja sprawa i jeśli nie będziesz chciała by się pojawiały rodziny z jakiegoś stanu będziesz mogła w aplikacji to zaznaczyć.
      słyszałam też jednak, że niektóre rodziny to odstrasza gdy widzą, że jakiś stan jest zablokowany bo wtedy mają pewność, że dla au pair liczy się przede wszystkim lokalizacja. więc moja rada byłaby taka, żeby nie skreślać żadnego stanu podczas aplikacji a po prostu potem grzecznie odmawiać takim rodzinom z tych gorszych lokalizacji

      Usuń
    2. achhh no właśnie to mnie tak nurtowało, dzięki!

      Usuń
  2. Ile kosztuje taki wyjazd jako au pair?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobie osobną notkę o kosztorysie niedługo :)

      Usuń
  3. Troszke bledne info:)
    -W cc MUSISZ kupic ubezp za dodatkowe 2000zl
    -W apia wystarczy jedna referencja opieki, dwie moga byc charakteru:) ja tak mialam
    Gratuluje pm:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja w APiA MUSIAŁAM dać dwie referencje od dzieci, przynajmniej tak informowała mnie moja Pani konsultantka.

      Usuń
    2. Na ich stronie w FAQ jest informacja, że jedne referencje musi być dziecięca a druga charakteru (albo coś się zmieniło, albo Twoja konsultantka trochę pokręciła)

      Usuń