sobota, 3 września 2016

KOSZTORYS WYJAZDU - ILE TRZEBA ZAPŁACIĆ, BY BYĆ AU PAIR?

Hej :) 
Dzisiaj poruszę temat finansów :) Kilka osób pytało mnie czy to na blogu czy na fejsbuku; ile tak naprawdę kosztuje wyjazd jako au pair? Jakie fundusze trzeba przeznaczyć, by wyjechać? Postanowiłam więc podliczyć wszystko ile ja wydałam wyjeżdżając z agencją Au Pair in America.
Od razu mówię, że jest to tylko i wyłącznie mój kosztorys (w zależności od agencji i potrzeb konkretnej au pair można za wyjazd zapłacić więcej lub mniej :) )

- opłacenie agencji: 1390zł (w moim przypadku APIA. aczkolwiek no są tańsze agencje jak np Prowork lub Gawo) 
- rozszerzone ubezpieczenie: 850-1790zł (tutaj zastanawiam się jeszcze, ale chyba wykupię to najdroższe - dla świętego spokoju. oczywiście można rozszerzonego ubezpieczenia nie wykupywać w ogóle)
- międzynarodowe prawo jazdy: 30zł
- wiza: 160$ (biorąc po uwagę kurs dolara było to 624zł)
- zaświadczenie o niekaralności: 30zł
- zdjęcie do wizy: 25zł
- kurier dowożący paszport z wizą: 24zł
- walizki: 250zł (ale wiadomo: sprawa indywidualna)
- prezenty dla rodziny: 200zł (ich jeszcze co prawda nie kupiłam, ale myślę, że więcej niż 200zł na to nie przeznaczę, nie ma co przesadzać :D)
- dojazd do ambasady: 60zł (sprawa indywidualna, w zależności od miejsca zamieszkania)
- dojazd na interview: 0zł (w moim przypadku komunikacja miejska :D)
- duperele różne do wzięcia: ok. 200zł 
- wypełnienie formularza medycznego: 0zł (zdarza się, że trzeba płacić)
- dojazd na lotnisko: 0zł (w moim przypadku)

Dodatkowo jeśli ktoś nie posiada (ja akurat miałam to porobione już wcześniej): 
- paszport: 140zł
- zdjęcie do paszportu: 20zł
- prawo jazdy: 1100zł

Przed wyjazdem warto też wyleczyć zęby bo nasze ubezpieczenie tego nie pokrywa. No i trzeba wziąć również jakieś $$$ na start - wiadomo. Ja jeszcze nie wiem ile wezmę, ale myślę, że 150-200$ to jest taka rozsądna kwota z którą bez problemu można sobie poradzić już tam w Stanach.
Tak więc podsumowując, wyjazd wyniesie mnie ok. 5000zł ale można te koszta trochę uciąć (a jednym ze sposobów jest po prostu zapisanie się do tańszej agencji)

2 komentarze:

  1. Znając moje szczęście akurat w stanach by mi coś w zębach zaćwierkało haha
    Możesz mi powiedzieć jakie dokumenty trzeba już mieć na interview, a które można dostarczyć później?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tzn ogólnie w APiA interview jest już po pełnym uzupełnieniu aplikacji, w której wszystko trzeba powstawiać (oprócz formularza medycznego i zaświadczenia o niekaralności). Więc żeby przystąpić do interview już wszystkie inne papierki musisz mieć. Ale na samej rozmowie konsultantka sprawdza tak naprawdę tylko deklarację medyczną, fee sheet i wszystkie referencje.
      W CC wygląda to trochę inaczej bo tak naprawdę na interview nie musisz mieć żadnych papierków :D

      Usuń