piątek, 27 stycznia 2017

WIZA/PRE-DEPARTURE

Hej!
Niektórzy pewnie zastanawiają jak wygląda sytuacja z moją wizą, ponieważ moja data ważności to 10.10.2017 a jak już wiecie wylatuję 06.03.2017. Miałam dwie możliwości, 1) agencja mogła mi dosłać nowy formularz DS-2019 z nową datą wylotu i wtedy przez cały mój pobyt w USA moja wiza byłaby całkowicie ważna, ALE po październiku 2017 nie mogłabym opuszczać granic Stanów Zjednoczonych, ponieważ najprawdopodobniej nie wpuściliby mnie z powrotem. Tak więc jeśli mam ochotę pojechać sobie na wakacje do Meksyku, Kanady czy choćby do Polski to przed październikiem 2017. Agencja też rozmawiała z moją host rodziną na temat ich planów wyjazdowych i to był powód do stresów dla mnie, ponieważ wcześniej nie poinformowałam rodziny o tym, że już wcześniej miałam swój perfect match. Po prostu nie chciałam tym razem zapeszać, wcześniejszym rodzinom mówiłam i mnie nie wybierali, więc.. kto wie, może nie chcieli już mieć au pair, która miała już wcześniej perfect match, ale z jakichś tam powodów nie wyjechała. Na szczęście rodzina nie była na mnie za to zła, już jest wszystko wyjaśnione, wszystko wiedzą więc super! 2) druga możliwość to po prostu powrót do ambasady po nową wizę. Nie uśmiecha mi się wydawać ponad pół tysiąca po raz drugi na nową wizę, dlatego skorzystam z opcji nr 1 i po prostu skupię się na podróżowaniu po Stanach. Poza tym i tak nie miałam w planach wyjeżdżać poza granice. 
Co tam jeszcze związane z moim wyjazdem? Muszę opłacić program (pierwsze muszę się ogarnąć finansowo), kupić prezenty rodzinie i w sumie.... tyle. Walizki mam, wizę mam, ogarnęłam też już Pre-departure orientation (to chyba jakaś nowość?) masaaa filmików i quizów do wypełnienia, zajęło mi to 2 pełne dni i w sumie trochę nudne, ale może się przyda.
Na razie nie znalazłam jeszcze nikogo kto leci tego samego dnia, ale mam nadzieję, że się uda, żeby było raźniej :) 

4 komentarze:

  1. ależ przygody! Powodzenia przy wyjeździe i mam nadzieję, że będziesz pisać na bieżąco co u Ciebie, bo z chęcią się dowiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje! :) postaram sie pisać jak najczesciej!:)

      Usuń
  2. Na grupie "Polskie au pair w USA" widziałam, że jakieś dziewczyny pisały, że lecą 6 marca! znalazłaś już kogoś? :D Powodzenia i trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie jedną z dziewczyn, które widziałaś na grupie byłam ja hahaha :D
      tak! znalazłam już jedną dziewczynę, która też leci 6.03, ale mam szczerą nadzieję, że znajdzie się ich jeszcze wiecej bo zawsze to w grupie raźniej! :)
      dzieki dzieki dzieki!! :)

      Usuń